Tuesday, December 12, 2017

מגבר קליטה סלולרי

במדינת ישראל מספר רב של מפעילים סלולריים המספקים שירותי תקשרות לכלל אזרחי המדינה, אם עד לפניי מספר שנים, שירותים אלו כללו אך ורק קבלה והוצאת שיחות, הרי שכיום המכשיר הסלולרי משמש גם לגלישה באינטרנט, קבלה והוצאת מייליים, משחקי רשת, צפייה בסרטים ועוד. דרישות אלו למעשה מגבר קליטה סלולרי מנפחות את תעבורת האינטרנט ורוחב הפס ודורשות קליטה מוגברת וחזקה בכל רחבי המדינה.

מפעילות רשתות התקשורת בישראל הם: סלקום, פרטנר, פלאפון, הוט מובייל וגולן טלקום. חברות אלו פרסו לאורך השנים מגברים ומשדרי קליטה שנועדו להבטיח קליטה רציפה ואחידה. כמעט כל מפעילה (למעט הסכמי הפעלה וירטואליים) עובדת בתחומי תדר שונים, כך שלמעשה ייתכן שקליטה של רשת מסוימת תהיה עדיפה על פני רשת אחרת בנקודה ספציפית.



הטלפון הנייד הנמצא ברשותנו מותאם לרשת הסלולרית בה בחרנו, כאשר אנחנו נודדים לאורך היום בין מקום אחד למשנהו, הטלפון הנייד שברשותנו, מגביר את אותותיו ועוצמותיו בהתאם למשדרים הסמוכים למיקומו. אך מה קורה כאשר הטלפון הסלולרי אינו מוצא משדר קרוב ?
כמובן שההודעה "אין קליטה" מוכרת לכולנו. לרוב מדובר במעליות או במקומות ספציפיים שאנחנו חולפים על פניהם במהלך היום ומשלימים עם העובדה שלא ניתן לגלוש בהם או  לקבל או להוציא שיחות. למעט מקומות אלו, ישנם אתרים, בתים פרטיים, עסקים, קומות מרתף, חניונים או מקלטים ציבוריים שהקליטה הסלולארית הגברת קליטה סלולרית בהם לא קיימת או חלשה לאורך כל היום.

לצורך פתרון הבעיה, ניתן כיום להתקין מכשירי הגברה סלולריים שמטרתם לשפר את הקליטה,הן בקבלה והוצאת שיחות והן בגלישה אינטרנטית. חובה שהמכשיר עצמו יותאם לרשת הטלפון הסלולרית שברשותכם ולתדרים הנהוגים בישראל. המכשיר עצמו משפר באופן משמעותי  ואף פותר את בעיית הקליטה.

No comments:

Post a Comment